Általános Szerződési Feltételek

Carpe Diem Vendégház – Cserépfalu

 

  1. Szolgáltató adatai: Carpe Diem Vendégház

Üzemeltető: dr. Tóth Angelika

Székhely: 1048 Budapest, Tófalva utca 11. B. épület 1/6.

Szolgáltatás címe: Carpe Diem Vendégház – 3413 Cserépfalu, Berezdalja út 56.

Levelezési cím: 1048 Budapest, Tófalva utca 11. B. épület 1/6.

Telefonszám: +36 70 428 7612

E-mail: info@carpediemvendeghaz.hu

 

  1. Általános szabályok:

(a) Jelen „Általános Szerződési Feltételek” – a továbbiakban: ÁSZF – szabályozza a szolgáltató által 3413 Cserépfalu, Berezdalja út 56. szám alatt üzemeltetett Carpe Diem Vendégház szálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.

(b) Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.

 

  1. A szerződő fél:

(a) A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, a szállásfoglalási rendszereken és a honlapon keresztül igénybe vevő természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: vendég.

(b) Szolgáltató a jelen ASZF feltételei szerint Carpe Diem Vendégház, továbbiakban Szolgáltató

(c) A Szolgáltató és a Vendég a – feltételek teljesülése esetén – a szükség szerint a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak – a továbbiakban együttesen: szerződő felek.

 

  1. Szerződési feltételek elfogadása

A Szerződési feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha a Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.

 

  1. Szerződési feltételek hatálya

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. AZ ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg a Szolgáltató a szolgáltatást biztosítja. Jelen ASZF 2024. augusztus 26. naptól határozatlan ideig hatályos.

 

  1. A szolgáltatás területi hatálya

A Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.

 

  1. A szolgáltatási szerződés létrejötte, az ajánlatkérés és foglalás menete, a foglalás módosítása:

(a) A Vendég a foglalási szándékát jelezheti a Szolgáltató felé a carpediemvendeghaz.hu weboldal foglalási rendszerén keresztül, továbbá e-mailben vagy telefonon. A weboldalon leadott foglalás a leggyorsabb és legbiztonságosabb módja a szállás lefoglalásának.

(b) A foglalás akkor válik véglegessé, amikor a Vendég a teljes szállásdíjat (100%) megfizeti. A befizetés egyben a Foglalási és Lemondási Feltételek, valamint az ÁSZF elfogadását is jelenti. A fizetés történhet:

– a weboldal foglalási rendszerén keresztül banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel.

(c) Amennyiben a Szolgáltató által a foglalás megerősítéséhez kért 100% megegyezés szerinti határidőig nem kerül megfizetésre, a foglalás törlésre kerülhet.

(d) Amennyiben a Vendég telefonon vagy e-mailben jelzi foglalási szándékát, azt a Szolgáltató írásos visszaigazolása és a teljes szállásdíj (100%) befizetése véglegesíti. Ennek hiányában a foglalás nem minősül érvényesnek.

(e) A foglalás határozott időre szól, amely a visszaigazolásban megjelölt tartózkodási időszakra vonatkozik.

(f) Abban az esetben, ha a vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, véglegesen elhagyja a vendégházat, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a szolgáltató részére megfizetni, a szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott vendégházat a szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

(g) A Vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a szolgáltató legkésőbb a határozott időtartam lejártát megelőző napon írásban hozzájárul.

(h) A szolgáltatási szerződés módosítása, kiegészítése kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges. A már véglegesített és visszaigazolt foglalás módosítása (pl. más dátumra történő áthelyezés) kizárólag írásban, a szabad kapacitás függvényében lehetséges.

 

  1. A lemondási feltételek:

(a) A Vendég (megrendelő) szállásfoglalását kizárólag írásban, az info@carpediemvendeghaz.hu e-mail címre küldve mondhatja le. A lemondás csak akkor érvényes, ha azt a Szolgáltató visszaigazolta.

 

(b) Amennyiben a visszamondás az érkezést megelőző 15 napig megtörténik, a foglalás teljes összege visszatérítésre kerül. A visszatérítésre 15 napon belül kerül sor.

 

(c) Amennyiben a visszamondás az érkezést megelőző 7–14 nap között történik, a foglalási díj 50%-a kerül felszámításra lemondási díjként. A fennmaradó 50% visszatérítésre kerül 15 napon belül.

 

(d) Amennyiben a visszamondás az érkezést megelőző 6 napon belül történik, a foglalás teljes összege a Szolgáltatót illeti meg, visszatérítésre nincs lehetőség.

 

(e) A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy speciális ajánlatok vagy akciós foglalások esetén a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített lemondási feltételeket állapítson meg.

  1. A szolgáltató által alkalmazott árak:

(a) A vendégház érvényben lévő árai a www. carpediemvendeghaz.hu weboldalon feltüntetett árak.

(b) A szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a szerződő fél kérésére adott árajánlatában már megajánlott.

(c) A szolgáltató az árak közlésekor köteles megjelölni az árak adótartalmának – így pl.: általános forgalmi adó, idegenforgalmi adó – jogszabály által meghatározott mértékét. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy jogszabályi változás esetén a többlet terheket előzetes értesítés nélkül áthárítsa a szerződő félre és/vagy a vendégre.

(d) A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.

(e) A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, az aktuális akcióit, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett www. carpediemvendeghaz.hu weboldalon közzéteszi.

 

  1. A fizetés módja és annak garanciája:

(a) A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva, feltünteti a Vendég számára küldött írásos visszaigazolásban, illetve a weboldal foglalási rendszerében.

(b) A foglalás véglegesítéséhez a teljes végösszeg 100%-ának megfizetése szükséges. A fizetés teljesíthető:

– a weboldal foglalási rendszerén keresztül banki átutalással, vagy

– a weboldal foglalási rendszerén keresztül online bankkártyás fizetéssel.

(c) A foglalás csak a teljes összeg beérkezésével válik érvényessé. Ennek hiányában a foglalás automatikusan törlésre kerül.

(d) Banki átutalás esetén a Vendég köteles úgy teljesíteni a fizetést, hogy az összeg legkésőbb az érkezés napjáig a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerüljön, vagy az átutalás tényét a számlavezető pénzintézet visszavonhatatlan nyilatkozatával igazolja.

 

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei:

(a) A vendégházban egy időben maximum 2 azaz kettő fő elszállásolására van lehetőség.

(a) A vendég a megrendelt és a szolgáltató által visszaigazolt vendégházat az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (check in) és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:30 óráig (check out) köteles elhagyni.

(b) Abban az esetben, ha a vendég a vendégházat az érkezési napon a 8.(a) pontban meghatározott check in időpont előtt kívánja elfoglalni, azt felár ellenében a szabad kapacitás függvényében megteheti.

(c) A Szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a vendégház elfoglalása előtt igazolják. A vendégházba bejelentés nélkül senki nem lakhat.

 

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése:

A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:

(a) a vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott vendégházat, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja, abban kárt okoz

(b) a vendég a vendégház házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba, a házirendben foglaltakat nem tarja be

(c) a vendég nem tartja be az vendégház biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,

(d) a vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, túlzott alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít. Inkontinens, valamint önmagát ellátni nem képes vendég szintén nem veheti igénybe az vendégház szolgáltatásait.

(e) a szerződő fél vagy a vendég a szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási foglaló fizetési kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.

(f) a vendég fertőző betegségben szenved

(g) a vendég a szolgáltató értesítése és engedélye nélkül a foglalásban megadott személyek számán túlmenően további személyeket a vendégházban éjszaka elszállásol.

(h) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.

(i) A vendég a vendégház összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.

 

  1. A szolgáltatások biztosítása:

(a) Amennyiben a szolgáltató saját hibájából – különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák – nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, megtesz mindent, hogy a vendég haladéktalan elhelyezéséről gondoskodjon.

 

  1. Háziállatok

Háziállat a szálláshelyre előzetes egyeztetés után, valamint 20.000 Ft kaució megfizetése mellett hozható. A kutya bent az előszobában, vagy a telken található különálló, fűtött kisházban tud aludni.

  1. A vendég jogai:

(a) a szerződés értelmében a vendég jogosult a megrendelt vendégház, valamint a szálláshely azon létesítményeinek, eszközeinek a használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.

(b) a vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.

(c) a Vendég panasztételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik.

 

  1. A vendég kötelezettségei:

(a) a vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a szolgáltató részére kiegyenlíteni.

(b) A Vendégek szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.

(c) a Vendég köteles a vendégházban keletkezett vagy az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és minden szükséges adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.

 

  1. A vendég kártérítési felelőssége:

(a) a Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved a vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak.

(b) a Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.

 

  1. A szolgáltató jogai:

(a) A Szolgáltatónak jogában áll a Vendég által megrendelt és véglegesített, de a Vendég által igénybe nem vett szálláshely-szolgáltatásra beérkezett 100% szállásköltség összegének megtartása, a Lemondási Feltételekben, valamint az ÁSZF-ben rögzítettek szerint.

(b) amennyiben a vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket a vendégházba magával vitt.

 

  1. A szolgáltató kötelezettségei:

(a) a szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.

(b) a szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléshez

 

  1. A szolgáltató kártérítési felelőssége:

(a) a szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a vendéget ért kárért, amely a vendégházon belül, a maga hibájából következett be.

(b) a szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.

(c) a szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a vendégházon belül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a vendég nem léphet be. A szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a vendég nem léphet be.

(d) a szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a Vendég a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltatónál.

(e) a szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a vendégházba és onnan történő szállítás során.

(f) a szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi vendégház ár összegének legfeljebb ötszöröse.

 

  1. Titoktartás:

(a) a szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.

 

  1. Vis maior:

(a) azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett a sem a szolgáltató, sem a vendég, vagy a szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

 

  1. A szerződő felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság

(a) a szerződő felek közötti jogviszonyra a Magyarország Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény – rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

(b) a szerződéssel kapcsolatos vitás kérdésekkel kapcsolatos peres eljárás lefolytatására a szerződő felek a Miskolci Törvényszék alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét, ennek hatásköre hiányában a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Bíróság alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét kötik ki.